söndag 30 september 2012

Lidingö tjejlopp 2012

Sprang Lidingö tjejlopp idag. Skulle egentligen gå i rask takt men tänkte på vägen upp att rehab sa ju att inget kunde gå sönder (visserligen sa hon INGEN löpning med men vad fan, förra gången visste hon ju inte ens vad hon sagt att jag får och inte får göra). Så jag tänkte att jag kan ju prova att jogga lite. Jag joggade nog sammanlagt 5 km så det tycker jag är helt ok med tanke på knäet och det faktum att jag inte har löptränat alls på 1 månad.

Efter ca 6 km började jag känna av vänster knä (det som är helt) och efter 9 km kändes det trasiga knäet en aning, men inte alls att det inte gick att jogga lite. Nedförsbackarna var värst, annars gick det ju att springa på tå vilket gjorde att knäna inte kändes så mycket.

Kommer med största sannolikhet känna av bebåda knäna imorgon, Men det får jag väl ta då, har ju kryckorna kvar hemma om jag skulle behöva dem. ;-)

Men nu blir det vila ett par dagar innan jag fortsätter med raska promenader. Ska ta tag i gym-träningen, måste ner i veckan och teckna kort på CityGym. Sedan hoppas jag att de kan hjälpa mig med bra övningar för att träna upp knäna och stabiliteten i dem. Att inte kunna fortsätta med löpningen är ju för mig inte ett alternativ, det är en stor och viktig del av mitt liv som gör att jag mår bra.

Nu har vi bara sisådär 45 min kvar hem till Köping och så ska jag bara lämna av kusin hemma hos sig och sedan åka hem till min familj och MIN SÄNG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar