lördag 7 juli 2012

Vansbro tjejsim

Gren 1 av 4 på tjejklassikern avklarades idag. Det var inga större problem. Jag och kusinen åkte från mig vid kl 8 imorse, jag startade kl 13:10 och kusinen 13:20 och vi var hemma igen vid 17:30 ungefär.

Jag simmade alltså 1000 meter i västerdalälven. Jag kom iväg relativt snabbt tycker jag. Hade ingen större brådska förrän jag dragit chipet för startregistreringen. Gick i vattnet som idag var 17.1 grader varmt, eller kallt hur man nu ser på det ;)

Simmade på utsidan mest hela tiden för att komma förbi lite folk. Onekligen får man sig ju en spark då och då av misstag om man simmar för nära varandra. Längdmarkeringarna är bra draghjälp när man ser hur metrarna minskar. Det står folk utefter hela banan och kollar så alla mår ok. Hela arrangemanget är otroligt bra arrangerat och ordnat så jag ser fram emot nästa års halvsim.

I alla fall så kom jag till slut i mål på en tid på 24:05.4 och jag är otroligt nöjd. Jag har inte tagit ett enda simtag sedan vi var i Thailand i mars då jag simmade en hel del, så jag kunde inte vara mer nöjd idag.

Till hela vansbrosimmet om två år behövs det allt lite övning i simteknik.
;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar