lördag 21 juli 2012

Val i livet

Ibland undrar jag över val jag har gjort i livet, vissa dagar är jag mycket tveksam över att jag har gjort rätt val. Andra dagar är jag dock överlycklig över de val jag har gjort.

Jag antar att det är detta som kallas att leva, man vet ju inte förrän efteråt om man gjort rätt.

Speciellt på somrarna funderar jag över mina val. Valen har jag ju redan gjort så det är väl dumt att ångra dem, vilket jag väldigt sällan gör. Man ångrar ju oftast det man INTE gjort brukar man ju säga.

Jag älskar sommaren i de flesta fall utom en specifik del som blir ännu större än annars... alkoholkonsumtionen går upp ännu lite mer för de flesta verkar det som.

Jag är inte nån som tycker att man ska vara nykterist eller så. Jag dricker gärna jag med ibland, dock VÄLDIGT sällan, av flera olika skäl.

Enligt mig så förstör alkohol mer än det ger, men det är ju min åsikt.

Alla gör vi våra val i livet, ett av mina val är att mina barn inte ska behöva se mig full eller dricka mycket. De ska veta att man kan ta en öl eller så till maten utan att det är nåt konstigt, men jag anser att de ska kunna känna sig trygga och veta att jag inte dricker så mycket att jag inte kan ta hand om dem.

De ska aldrig behöva fundera på om jag kanske inte kan skjutsa dem till en match eller så för att jag redan har tagit något att dricka på fredag em. De ska inte vara nervösa för att ta hem kompisar för att de inte vet om jag festar till.

Jag vill ge mina barn en trygg och härlig barndom/uppväxt de kan se tillbaka på med glädje när de blir vuxna.

Många tycker nog att jag är jättelarvig och tråkig. Men då är det deras åsikt. Eftersom att jag själv känner obehag när det blir för mycket alkohol inblandat och själv tycker att många människor blir som förbytta med alkohol i sig, så är det mitt val att oftast säga nej till alkohol i alla former.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar