måndag 16 mars 2020

Sköna helg

Tvätt, morgonkaffe i solen och lugn och ro är vad den här helgen har bjudit på. 

Dammat och småplockat hemma. Njutit av solen, en promenad och en brunch i stan med min Malin. Lite strosande på stan, inhandlande av 1-årspresent, plockat in lite grejer i bilen, cider och skitsnack med Erica. Handlat och planerat inför veckan som kommer, legat i soffan och tittat på Netflix, tagit det lugnt och funderat på både det ena och det andra under tiden.

Soffan har bjudit på en mysig film först, övergick till att titta på fallet Gabriel Fernandez, Mordet på en pojke. Det är hemskt när samhället sviker ett barn på det sättet 😔😢 

Fortsatte helgen med en realityserie. Kaffe med familjen B. vädrat ut vinterluften och bytt ut den mot  vårluft.  

Jag har legat och läst, umgåtts med vänner och familj. Samlat energi, funderat och resonerat. Jag blir inte mycket klokare av allt funderande men det borde jag väl vant mig vid efter de senaste 2 åren 😏.

En arbetsdag avklarad, bara fyra kvar innan det är helg igen. En kort promenad efter jobbet, en liten pratstund, hem och lagade mat, hjälpte en kompis att bära kartonger och bakade blåbärspaj till grannen och la en matlåda till kusinen. Nu dags att skjutsa sonen till ett extra innebandypass och ta en promenad medan han roar sig. Sen är det nog mest bara dusch och sömn kvar på den här dagen 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar