onsdag 20 november 2019

Gymnasieval, Pepparkakshus & ny arbetsvecka

Ännu en helg har gått och halva arbetsveckan har nu gått. 
Lördagen startade med mysfrukost, prat om gymnasieval, besökte några program med sonen innan vi åkte hemåt igen. Jag har svårt att förstå att han börjar bli så stor att han om ett år ska välja till gymnasiet. Vart tar åren vägen? 
Jag och barnen har börjat prata om att flytta när han börjar gymnasiet, om inte annat så när hon gör det. Det är ju inte så att de kommer sitta hemma om kvällarna då, så då vore det smidigt om jag kunde bo lite närmare jobbet också. Men det är då inte billigt att köpa hus 😳.

Vi har i helgen som var byggt årets pepparkakshus. Barnen ville bygga de små husen vi hittade och jag fick bygga det stora. Vi har nu en egen liten pepparkaksby hemma med en snögubbe, paket och en liten tomte i marsipan ⛄️🎁🎅🏼.
Jo jag vet, vi är lite tidiga, men 1:a advent ska godisbordet stå klart och med varannan-vecka-liv så gäller det att ta chansen när helgens match blev flyttad och båda barnen hållit sig hemma.
Arbetsveckan startade måndag morgon kl 5:30 med att kontrollera så att alla datorer funkade innan resten av folket kom till jobbet. Var lagom trött redan vid kl 14 men då var det tur att det snart var dags för kaffe 😁. Passade på att ta en promenad i stan efter jobbet, när jag ändå var där. Det är skönt att gå direkt efter jobbet och rensa huvudet och reflektera lite.

Tisdag och ett visst mått av datatrubbel kvarstår fortfarande. Då får man passa på att göra allt det andra man inte hunnit med, så har tagit tag i både det ena och det andra på jobbet. Men så kan det vara ibland. 
Plugg, promenad och Kolsva IF fyllde min tisdagkväll, trots att önskan egentligen var att bara ligga i soffan och glo på Netflix. Men men, man får inte alltid som man vill och saker och ting blir sällan som man tänkt sig. Har jag tur kommer det andra kvällar med möjlighet att ligga i soffan med Netflix som sällskap.

Onsdag och ja vad säger man. Dagen började med att jag har snoozat alldeles för många gånger och vaknade med ett ryck kl 6:30. Snabbt göra mig iordning och iväg till jobbet och vid 6:50 efterlystes jag av mitt frukostsällskap på vardagar, man får vara glad att det finns nån som saknar en ibland 🙂. 

Dagarna blir ju sällan som man tänkt sig, förmiddagens möte tog längre tid än tänkt, så huvudvärken var ett faktum när jag och chefen kom tillbaka till jobbet lagom till eftermiddagsfikat. Kvällens tänkta promenad för att rensa hjärnan blev en joggingtur på 6 km istället, följt att fika och skitsnack en stund hos fam B.

KIF och studierna har sysselsatt mig även denna ikväll, och efter den här delkursens föreläsningar kan man undra om den här utbildningen verkligen är en bra idé 😳... 

Nehe, dags att fortsätta plugga och sen försöka få sig lite sömn 😴 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar