torsdag 18 april 2019

Energiboost?!

Den här senaste veckan har varit helt galen. Dotterns olycka och förra helgen tog slut på den energi som fanns kvar. Men jösses så skönt det va. Att bara få slå slå och slå tills jag knappt orkade röra mig... 

Veckan känns som det gått i samma stil. Måndagenseftermiddagen tog en hel del energi, tisdagens möte likaså. För att inte tala om gårdagen. 

Hela veckan har jag gått på tå och hållit koll på dotterns temp som gått upp och ner. Livrädd för att det ska bli en infektion som gör allt värre. Jag och dottern pratade i veckan om allt som hänt, att vi ska hålla lite koll på hennes temp och så. Medan hon sitter bredvid och pratar med mig och jag byter om till träningskläder tittar hon på mig och utbrister ”mamma! Vad har DU gjort??!!” Du mitt lilla hjärta är lite trasig inuti kroppen, din mamma däremot är lite trasig utanpå den” blev mitt svar. Känner mig lite lätt överkörd och ska jag gå efter hennes ton så ser jag tydligen så ut också...

På jobbet gäspar jag som att jag inte sovit en blund på flera månader, och delvis känns det väl så också. Jag är så ofantligt slut i både kropp och själ just nu. Mitt liv det senaste veckorna har varit helt galet, för att inte tala om den senaste veckans kaos..

Jag längtar efter att ligga i den där soffan, att titta på tvn eller bara blunda och känna hur soffan vibrerar av musiken som spelas på hög volym. Att ligga där i soffan och samla på mig lite ny energi. Att få fylla på energidepåerna lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar