lördag 8 december 2012

En effektiv lördag

Idag har vi varit effektiva. Kl 7:00 ringde klockan så då pallrade jag mig upp, tog en kopp kaffe och bläddrade lite i en gottebok med recept från Leila.

Sedan väckte jag Johannes som skulle upp och få i sig lite frukost innan innebandyn kl 9:00. Hann med att handla lite medan han spelade och sedan for vi hem för att baka lite. Det blev Leilas Rocky road, chokladfudge och så tyrkisk peber fudge. Vi skulle ha gjort risbräck också jag och dottern men det får bli imorgon istället.

Istället för att fortsätta baka så kastade jag på mig snickarbyxorna och hjälpte maken i källaren. Vi köpte grejer idag för att slå upp och isolera mellanväggen i källaren. Ska bli skönt att få det klart nån gång, så det till slut blir användbart igen.

Elen i källaren blev klar idag, ska bra sätta dit kontakterna när mellanväggen kommit upp i veckan och värmen på lilla toan fungerar igen efter 3 år 😄

Mot kvällningen kom storebror, Natasja och mamma över på fika och skitsnack några timmar. Trevligt som vanligt!!

Nehe, nu ska jag ta och krypa till kojs tror jag, är ganska så slut måste jag säga.

Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar