mÄndag 18 december 2023

Nu Ă€r det jul igen 😊

Jag var tvungen att gÄ tillbaka till detta inlÀgg för cirka ett Är sedan och se vad jag tÀnkte om 2023.
Jag hoppades och önskade att det skulle vara Äret nÀr saker och ting ordnade upp sig och att jag skulle fÄ lite lugn och ro i sjÀlen.
SĂ„ har det blivit som jag hoppades dĂ„? 
Ja det tycker jag 😊.

2023 var Äret dÄ jag flyttade in till stan för att underlÀtta mitt och barnens liv och all logistik det innehÄller, och för att vi ville det sÄklart. För min del har jag fÄtt hur mycket mer tid som helst. Jag kanske inte alltid disponerar den sÄ bra men mer tid att göra annat Àn att skjutsa barn har jag definitivt fÄtt.

Jag har numera en myndig son som snart tar studenten och en snart vuxen dotter. BÄda mina barn har vuxit upp till tvÄ vÀldigt fina, sjÀlvstÀndiga och omtÀnksamma individer med en egen vilja och egna idéer.

Jag har sedan mitten av Ă„ret ocksĂ„ kommit till ro och funnit ett lugn jag inte kĂ€nt pĂ„ lĂ€nge. KĂ€nslan och njutningen av att sitta i soffan med en bok 📕 och en kopp te ☕️. Det faktum att jag njuter av att lyssna pĂ„ musik igen, jag dansar i vardagsrummet och i köket och jag skrattar igen. Och jag Ă€lskar det đŸ„°. Jag tycker om att kĂ€nna igen mig sjĂ€lv. Den glada och spralliga tjejen som skrattar sĂ„ det gör ont i magen tillsammans med Malin, som njuter av att vara igĂ„ng med trĂ€ningen, Ă€ven om förkylning och feber har sagt kĂ€pparna för det till och frĂ„n. 
Jag har saknat henne, och jag tror att mina barn ocksĂ„ har gjort det ❤️❤️.

SÄ vad tÀnker jag om 2024 nu dÄ?
Jag hoppas att jag fortsĂ€tter vara glad och lycklig, att jag kommer Ă€nnu mera i fas med bĂ„de jobb och privatliv. Att Johannes fixar körkortet, att operationen och rehabiliteringen gĂ„r bra och att Nathalie fortsĂ€tter trivas i skolan och att hon och jag kanske kan komma ivĂ€g en svĂ€ng pĂ„ spa igen. Jag hoppas att 2024 Ă€r Ă„ret nĂ€r vi kommer ivĂ€g och hĂ€lsar pĂ„ syrran i Spanien đŸ‡Ș🇾 men viktigast av allt Ă€r att jag hoppas att vi alla hĂ„ller oss friska och fĂ„r mĂ„ bra ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar