lördag 4 november 2023

Mammografi, Rosa Bandet-loppet och vila

Den 24 september satte jag ✔️ på årets Rosa Bandet-lopp, och lopp 2 av 4 på tjejklassiker nummer två är genomfört. Långsammare än jag önskat men jag tog mig i mål, vilket var det huvudsakliga målet med tanke på att inflammationen i bröstet gjorde att jag inte vågade träna inför loppet. När läkarna på VC hade sagt OK till träning var det bara dagar kvar till loppet och jag får vara tacksam över att jag tog mig runt. 

Efter loppet har foten krånglat och jag har tillfälligt behövt använda kryckorna för att slippa belasta den alltför mycket. Det har nu snart gått en månad och jag är orolig deluxe. Mina promenader är ett minne blott och jag behöver ta bilen till jobbet trots att det är så nära. Det stör mig riktigt ordentligt. Men jag är rädd för att jag inte kan göra annat än att stretcha, massera och rehaba foten för att den till slut ska bli bättre. 

Till slut var det då äntligen dags för den extra mammografin. Inget konstigt hittades varken på mammografin eller ultraljudet, vilket jag är väldigt glad och tacksam för.

Jag och soffan är för tillfället bästa vänner och det är fantastiskt skönt att bara kunna ligga i soffan och ta det lugnt, att ha ro i kroppen att göra det.
Bara inflammationen ger sig hoppas jag att min energi ska komma tillbaka.

Nehe, nu ska jag fortsätta njuta av soffan och en serie medan regnet öser ner ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar