söndag 20 december 2020

Snart 3!! år sedan

Jösses, vad säger man. Annandag jul är det 3!!! år sedan min exman och jag separerade. Shit, 3 år sedan! Mycket har hänt sedan dess, både bra och mindre bra saker...

När jag ser tillbaka med facit i hand så är det en hel del jag skulle gjort annorlunda på vägen, men då hade jag inte de erfarenheterna jag har idag. Tanken på att det kunde sluta som det gjorde fanns inte ens som alternativ. Men då hade jag ju ännu inte fått se vad den personen egentligen är för människa. Men nog om det, det är historia...

Jag kan inte annat än vara nöjd (eller hur man ska formulera sig) över hur ”bra” skilsmässa jag och min exman gått igenom. Vi har kontakt om det är nåt gällande barnen och tar oftast en kaffe tillsammans vid hämtning och lämning. Men från den första dagen bestämde vi oss för att barnen går först. Vad vi ibland tycker om varandra ska inte påverka dem och de ska aldrig behöva känna att ”jag kan inte berätta för mamma vad vi gjort med pappa och hans tjej och tvärtom”. Både jag och min exman har gått vidare i livet och önskar varandra lycka, glädje och en massa kärlek.

Jag tror och hoppas att det är en av anledningarna till varför våra barn inte tyckt att vår skilsmässa varit en sån katastrof. Det är klart att det tog dem ett tag att vänja sig vid varannan vecka, packa väskor fram och tillbaka osv, men de vet också att vill de träffa mig på en pappavecka eller tvärtom så är det ju bara att ta upp telefonen så löser vi det 🙂.

Nehe, det var den här söndagens tankar och funderingar.. god natt på er 😊😴

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar