måndag 11 mars 2013

Jobbet

st nu njuter jag ordentligt av att vara på jobbet.
Det är snart dags för bokslut så jag petar lite med
bokslutspärmen, det som går.

Allt har ju inte kommit ännu eftersom att månaden
inte är slut, men jag petar med det som har kommit
och som jag vet ska vara med i bokslutet.

Anledningen till att jag njuter lite mer än vanligt
är väl det faktum att jag var sjukskriven och hemma i
lite mer än 1 vecka tidigare i år.

Idag var det dags för barngymnastik igen. Som vanligt
byggde vi en bana och idag var det framåt och bakåtvolter
i ringar, styrka, framåt och bakåtvolt i räck, stå på händer
och hoppa hopprep som gällde bland annat.

De är duktiga våra gymnaster. De försöker och gör sitt
bästa även om de är riktiga rackarungar ibland som inte alls
vill lyssna. Förstå vilken energi de har barnen. Trots att
de har varit i skolan och på fritids hela dagen så har de, oftast,
fortfarande energi nog till att göra som vi säger.

Idag har varit en ok dag. Mycket skratt och skoj på jobbet,
bus och skratt på barngympan och och mys även med den
minsta lilla älsklingen när jag kom hem. Dotterna var ju inte
med på storebrors gympa idag utan ville leka med en kompis
istället och finns den möjligheten så är det helt ok, hennes
gymnastik är ju faktiskt imorgon, hon brukar ju bara vara med
på storebrors gympapass när hon känner för det.

Nehe, ta och tvätta lite, plocka ur disken och dona lite. Ska
faktiskt ta och skriva ihop några veckors matlista tror jag
så att det är klart. Blir så mycket lättare i vardagen då.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar