måndag 10 oktober 2011

Studier, arbete, träning och familj= tidsbrist

Ibland funderar jag över min egen intelligens... hur smart är det egentligen att studera (visserligen bara 25% men ändå) när man arbetar heltid? Nu är det visserligen inte ett alternativ för mig att gå ner i arbetstid eftersom att jag tycker om att arbeta och göra nytta. Däremot hade jag ju kunnat acceptera att dessa två kurser aldrig skulle slutföras, meninte jag inte... jag gillar ju att plugga, ofast iaf. Just nu är läraren i dessa kurser inte min favolrit eftersom han är ungefär like hjälpsam som en död hare när man funderar på något men iaf. Intressant kurs läser jag även om den kräver en hel del tid och energi.
Det är ju lite klurigt ibland att få tiden att räcka till precis som hos alla andra familjer. Jag studerar 25%, arbetar 100 % samt tränar minst 2 ggr i veckan men gärna 1-2 pass hemma med.

Allvarligt, ibland funderar jag själv på hur jag får tiden att räcka till. Jag har visserligen konstaterat att efter dessa 2 kurser är det nog slutstuderat för mig ett tag, behöver lägga tid på barnen och deras läxläsningar som absolut inte blir mindre med åldern. Nu har jag tur iom att maken har arbetat hemmavid ett bra tag och således avlastar mig en hel del. Dessutom har jag barnens farföräldrar som ställer upp som barnvakt en dag i veckan när jag skall träna, om maken inte är hemma. Mamma kan manju alltid ringa om det krisar sig, men hon bor ju aningen längre bort så för nån timme undviker jag gärna det även om jag vet att hon ställer upp. Det är tur vi har våra underbara föräldrar både jag och maken.

Nej nu ska jag ge mig för idag både med studier och datorn. Ska se till att få mig lite sömn så jag håller mig alert under morgondagen.

Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar