måndag 10 oktober 2011

Måndag

Måndag innebär en en ny arbetsvecka, barngymnastik och att hela veckan är framför oss med flera olika möjligheter. Var på utvecklingssamtal för sonen idag och det gick kanonbra anser jag. Han ligger före i en del saker och ligger lagom med i andra. Jag hade svårt att vara tyst när jag gick i skolan, min son har svårt att sitta still om han inte gör något aktivt själv. Att sitta och lyssna är ju således inte någon hit. Vi fick rådet att han skall aktiveras ordentligt och att han ska använda hela sin kropp, till exempel genom att gå på gymnastik. Men tyvärr så vägrar han. Han gillar inte gymnastiken alls och ville inte fortsätta och jag kan omöjligt tvinga honom anser iaf jag.

Innan jag satte mig här vid datorn tog jag ett 20minuterspass på crosstrainern i källaren. Hade glömt hur jobbigt det är *ler*. Men men bra är det att röra på sig. Fortsatte med lite balansträning på bollen och balansbrädan i ytterligare 10 minuter... det är bra klurigt det där med att träna med boll. Verkar vara en konst.

Imorgon är det återigen tisdag. Denna vecka innebär det att kl 13 skall jag, praktikanten och chefen vara på momsdag i Västerås. Det brukar vara trevligt och det är alltid intressant att få skatteverkets syn på nya lagar och regler. Har jag tur hinner jag hem emellan, annars är det direkt vidare till Zumban som gäller, för momsdagen slutar inte förrän kl 16:00 i Västerås.

Nehe nu ska jag ta och göra lite nytta. Det ska pluggas lite och så borde jag planera morgondagens mat med. Tack för mig och ha en fortsatt trevlig kväll!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar